tag:blogger.com,1999:blog-3189994651436034879.post2197798742579775756..comments2008-12-09T07:20:19.288+01:00Comments on <p align="right"> E-space blogg</p>: Konsten att mäta besökarnas intentionerE-spacehttp://www.blogger.com/profile/03835167197974301604noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-3189994651436034879.post-72146190179203060812008-12-09T07:20:00.000+01:002008-12-09T07:20:00.000+01:00Roligt med debatt!Det handlar inte om vilka verkty...Roligt med debatt!<BR/><BR/>Det handlar inte om vilka verktyg jag sett utan om hur majoriteten av användarna har brukat dem. Har inte även du sätt massor av långa och krångliga enkäter där informationsberoende frågar om precis allt som tänkas kan?<BR/><BR/>Det viktigaste poängerna i artikeln:<BR/><BR/>* Koppla enkätdata till beteendedata. Se vad nöjda respektive missnöjda har gjort på webbplatsen utan att behöva fråga dem om vad de gjort.<BR/><BR/>* Om man ställer frågan "hur hittade du oss" kommer respondenten med största sannolikhet svara "Google" om det var där man senast gjorde en sökning. Den informationen finns i webbstatistiken, därför är frågan onödig. Det finns sätt att mäta trafik även ifrån kampanjer som drivs offline. Däremot är det en annan sak om man t.ex. frågar "Hur fick du höra talas om oss första gången?"<BR/><BR/>Låt oss träffas vid tillfälle. Vore intressant att prata mer om hur ni jobbar.Anonymousnoreply@blogger.com