torsdag 18 december 2008

E-space User’s day B2B 2009

Vi börjar nästa år med en användardag för B2B-företag och vi har verkligen lyckats få en spännande talarlista!

Erik Ekholm, VD på Skapa , inleder dagen med att berätta om framtidens webbstrategier. Därefter kommer Anna-Kaisa Varamäki från vår kund Outotec i Finland och delar med sig av sina erfarenheter av webbutvärdering av en stor internationell sajt. Anna-Kaisa arbetar med vår nya tjänst Sitester Insight där hon korstabulerar webbesökarnas svar i undersökningen med besökarnas faktiska rörelser, trafikstatistik, på webbplatsen. Därigenom har hon en djup insikt i hur olika målgrupper agerar och vilka synpunkter de har.

Måns Adler från Bambuser kommer att visa olika användningsområden för videoklipp, Fredrick Wackå, Webbrådgivaren, berättar om nyheter som gör intranätet mer effektivt och därefter visar Torbjörn Dittmer från E-space vårt verktyg, Intester, för att utvärdera intranät.

Peter Nyberg från Swedbank som har flera webbplatser och dessutom ett stort antal sparbanker visar hur man arbetar internt för att sprida informationen från webbutvärderingarna. Därefter får vi ta del av Lena Wiig-Berglunds erfarenheter från processen bakom ombyggnationen av Seco Tools internationella webbplats. Vivianne Johnsson berättar om TeliaSoneras målgruppsanpassade undersökningar och Ted Velander ger ytterligare exempel på användningsområden för Client Panel.

Jag ser verkligen fram emot nästa år!

Inga kommentarer: