fredag 20 februari 2009

Sex av tio vill bli bättre bemötta på din webbplats

Jon Röhne skriver i CIO om att kraven på företagens webbplatser ökar. Han hänvisar till EPiservers undersökning som visar att 29 procent av besökarna vill bli bemötta genom en bemannad chatt.

Telia vet att deras besökare uppskattar interaktiva tjänster och ville ha reda på vilken bild de skulle använda till sin bemannade chatt ”Fråga Eva”. De riktade en marknadsundersökning mot dem som brukar besöka deras webbplats och fick därigenom hjälp att välja en bild som tilltalar målgruppen och därigenom används flitigt. Samtidigt bygger de vidare på relationen till sina webbesökare genom att de känner sig engagerade i utvecklingsprocessen.

Har du koll på alla potentiella kunder som lämnar din sajt missnöjda? Vet du hur du ska göra för att fånga upp dem?

Om du frågar dem får du svar. Väljer du dessutom att anpassa din webbplats efter din målgrupps behov så kommer dina intäkter att öka.