Dagens Industri skriver om vår nya tjänst Sitester Insight i artikeln ”Dyra missar i e-handeln – Tre av fyra nätsäljare bryr sig inte om vad kunderna tycker”.
DI skriver: Hos företaget E-space får kunderna en analys som bygger både på besökarnas svar och på registrering av trafiken. ”Vi färglägger den gråa trafikstatistiken", säger Torbjörn Dittmer, delägare och tillförordnad vd. E-spaces undersökning visar vilka som besöker webbplatsen, exempelvis om de är kunder eller nykomlingar, vad de söker och om de är vana vid e-handel. Dessutom syns vad varje svarande sökte samt var de gick rätt eller hamnade fel. Undersökningen bygger på frågor till besökarna. För att kunna veta något om en grupp behövs ett par hundra svar.
fredag 29 augusti 2008
Dyra missar i e-handeln
Etiketter:
analys,
Dagens Industri,
e-handel,
Insight,
Sitester,
trafikstatistik,
undersökningar